България

Проектобюджетът на ДОО: по-високи осигурителни прагове и нови правила за майчинството

991-ratio-noi

Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се да стане 660 евро, пенсиите да се увеличат от 1 юли, а обезщетенията за майчинство да бъдат променени. Това предвижда проектобюджетът на Държавното обществено осигуряване (ДОО) за следващата година, който предстои да бъде разгледан от Надзорния съвет на Националния осигурителен институт (НОИ).

Според документа таванът на осигурителния доход ще достигне 2400 евро.

Индексацията на пенсиите от 1 юли ще бъде изчислена по швейцарското правило. Най-уязвимите пенсионери отново ще получат коледна добавка в размер на 50 евро.

Значими промени са заложени и при майчинството. Обезщетението за отглеждане на дете през втората година се предвижда да бъде 450 евро. Майките, които се върнат на работа, преди детето им да е навършило две години, ще могат да получават 75% от тази сума.

Следвайте ни в Google NewsНовините на Town.bg във вашия поток
Сподели
ViberWhatsAppTelegram

Още по темата