Днес в Токио министърът на туризма на България, Евтим Милошев, подписа исторически Меморандум за сътрудничество с Японската агенция по туризъм, с което се поставя началото на по-активни туристически връзки между двете държави. Меморандумът, подготвян в продължение на шест години, цели да увеличи туристопотока между България и Япония и да засили международното сътрудничество в рамките на Световната организация по туризъм към ООН (СОТ).
Япония, четвъртата по големина икономика в света, е стратегически партньор за България в областта на туризма. Министър Милошев подчерта, че Япония отдавна свързва България с традиционни символи като киселото мляко и розовото масло, както и чрез популярния българо-японски сумист Котоошу. Той обаче изтъкна, че потенциалът за привличане на японски туристи е много по-голям, включително с възможността за установяване на директни полети между двете страни.
България участва с национален щанд на едно от най-престижните световни туристически изложения – Tourism Expo Japan 2024, което се провежда в Токио. Освен представители на българското правителство, събитието е подкрепено и от Столична община, община Пловдив и водещи туроператори. Те целят да изградят трайни партньорства с японски туристически компании, които ще помогнат за популяризирането на България като атрактивна туристическа дестинация.
Министър Милошев, придружен от българския посланик в Япония Мариета Арабаджиева, подчерта значението на културно-историческото наследство на България като привлекателен туристически продукт за японския пазар. По време на посещението си, министърът проведе важни срещи с колеги от Гърция и Черна гора, на които обсъдиха сътрудничеството на Балканите и възможности за привличане на туристи от далечни пазари като Япония.
България е добре позната в Япония заради киселото мляко, но министър Милошев подчерта, че страната има още много да предложи. Освен културно-исторически забележителности, България разполага с богати СПА и уелнес курорти, изискана кухня, отлични вина и впечатляващи природни пейзажи.
Подписването на меморандума отбелязва нов етап в развитието на българо-японските туристически връзки, който ще насърчи обмена на туристи и ще отвори нови възможности за сътрудничество между двете държави.