Според изтекли документи, медийната компания Cox Media Group (CMG) използва софтуер, наречен „Active Listening“, който слуша разговорите на потребителите чрез микрофоните на техните смартфони, за да предоставя данни за насочена реклама, съобщава Futurism. Софтуерът използва изкуствен интелект, за да „улови намеренията в реално време“, които рекламодателите могат да използват за таргетиране на потребителите с конкретни реклами.CMG твърди, че компании като Facebook, Google и Amazon са клиенти на тази услуга.
След като журналисти се свързаха с Google за коментар, компанията премахна CMG от своята платформа за партньорски програми. Meta, собственикът на Facebook, съобщи, че ще прегледа дали CMG нарушава условията им за ползване. От своя страна, Amazon отрече да е работил с CMG по тази програма.
Това е третият случай за една година, в който се разкриват съмнителни практики на CMG относно използването на гласови данни. Въпреки че компанията твърди, че „Active Listening“ е законна и включена в условията за ползване на техните приложения, тя не предоставя подробности за начина, по който се събират данните. CMG таксува рекламодателите $100 на ден за насочване на реклами в радиус от 10 мили и $200 на ден за 20 мили.