Нетната печалба на автомобилния производител Mercedes-Benz е намаляла с 54% през третото тримесечие на 2024 година в сравнение със същия период на 2023 г., според финансовия отчет на компанията. През този период нетната печалба възлиза на 1,7 милиарда евро, което е значително по-ниско в сравнение с 3,7 милиарда евро от предходната година. Общата нетна печалба за деветмесечието също е спаднала с 31%, от 11,3 милиарда на 7,8 милиарда евро.
В допълнение, оперативната печалба от продажби на леки автомобили е намаляла с 64%, паджайки от 3,31 милиарда евро на 1,19 милиарда евро. Възвръщаемостта на продажбите е спаднала от 12,2% на 4,7%, което подчертава трудностите, пред които е изправена компанията.
Проблемите на Mercedes-Benz не са изолирани. Според доклад на Bloomberg, европейските производители на автомобили рискуват да загубят конкурентоспособност на глобалната сцена, особено спрямо американските и китайските компании, които напредват бързо в производството на електрически превозни средства. Директорът на автомобилната изследователска компания CAR, Фердинанд Дуденхьофер, подчерта, че европейските производители “губят ценовата конкуренция в Европа с все по-бързи темпове”, докато Китай продължава да разширява своето предимство в сегмента на електрическите автомобили.