През 2024 г. в над 1100 училища в България са извършени ремонти, като някои от тях са сериозни и дори включват изграждане на нови сгради. Ремонтите се финансират както чрез различни програми, така и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). Въпреки усилията, в над 100 училища ремонтите ще продължат след 15 септември, а в 23 от тях учениците ще учат в други сгради до завършването на строителните дейности, планирано за началото на ноември.
Сред трагичните случаи през лятото е училището в старозагорското село Гранит, което изгоря при пожар. Построено през 30-те години с дарения, училището е било символ на общността, въпреки че от него са останали само колоните.
Министърът на образованието увери, че електронният дневник ще продължи да се развива, за да бъде по-удобен за учители и родители.
Той също коментира разсейването на учениците с мобилни телефони по време на час. Над 50% от учениците се разсейват с телефоните си по време на учебните часове. Въпреки че има забрана за ползването на телефони в час, страни като Гърция въвеждат по-строги мерки, изисквайки телефоните да се държат в чантите по всяко време на занятия.
Министър Цоков изрази позицията на Министерството на образованието, че няма да допусне дискриминация в училищата. Въпреки това, предложените от МОН изменения в законопроекта, свързан с анти-ЛГБТИ мерките, не са били приети в пленарна зала.
Относно „черния списък“ на учители, съставен от партия „Възраждане“, министърът заяви, че има запитване към прокуратурата дали той нарушава личните данни. Цоков подчерта, че българските учители са будители и герои и не трябва да бъдат подложени на подобни репресии.