Министерството на туризма изготвя анализ за постигнатите резултати от програмата за маркетинг за общините

Министерството на туризма на България изготвя анализ за постигнатите резултати от реализирането на програмата за маркетинг, от която общините имаха възможност да се възползват. Това съобщи заместник-министърът на туризма Павлин Петров по време на конференцията “Устойчив туризъм в България: предизвикателства и перспективи”, организирана от Фондация “Конрад Аденауер” съвместно с Община Бургас.

Петров обясни, че анализът ще покаже ефектите от програмата и дали тя ще продължи да се изпълнява през следващата година в същия формат. Той подчерта важността на подобни програми за подпомагане на общините и туристическия бизнес с маркетингови средства, които са от съществено значение за развитието на сектора.

“Трябва да се намери най-ефективният начин на изпълнение на програмата, за да се постигнат максимални резултати и да се удовлетворят както бизнесът, така и общините”, заяви заместник-министърът. Той акцентира на нарастващото значение на фестивалния и конферентния туризъм в българските курорти, който става все по-видим и извън активния летен сезон.

Петров подчерта, че туристическата индустрия има голям потенциал за ускорено развитие и дори за надграждане на постигнатите резултати преди пандемията. За постигането на целта е необходима качествена и добре обмислена реклама. “Положителните послания и нагласа на сектора изграждат един по-привлекателен бранд “България””, добави той.

Според Павлин Петров, в България вече има изградена солидна база от хотели, много от които разполагат с конференц зали, които трябва да се използват по-активно за привличането на туристи.

Заместник-министърът изнесе и данни за туристическия сектор в страната през 2023 г. – приходите от туризма са достигнали 12 млрд. лева, което представлява 6,9% от брутния вътрешен продукт на страната. През първите девет месеца на годината България е приела 7,5 млн. туристи, което е с почти 4% повече в сравнение със същия период на 2022 г. От тях 4,1 млн. са български туристи, последвани от румънски (900 000) и полски (300 000) туристи. Германия също е един от основните пазари, като за деветмесечието са отчетени около 220 000 регистрации от тази страна.

Добави коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бъдете в крак с най-важните новини

С натискането на бутона за абониране потвърждавате, че сте прочели и сте съгласни с нашата Декларация за поверителност и Условия за ползване