Министерството на туризма на България изготвя анализ за постигнатите резултати от реализирането на програмата за маркетинг, от която общините имаха възможност да се възползват. Това съобщи заместник-министърът на туризма Павлин Петров по време на конференцията “Устойчив туризъм в България: предизвикателства и перспективи”, организирана от Фондация “Конрад Аденауер” съвместно с Община Бургас.
Петров обясни, че анализът ще покаже ефектите от програмата и дали тя ще продължи да се изпълнява през следващата година в същия формат. Той подчерта важността на подобни програми за подпомагане на общините и туристическия бизнес с маркетингови средства, които са от съществено значение за развитието на сектора.
“Трябва да се намери най-ефективният начин на изпълнение на програмата, за да се постигнат максимални резултати и да се удовлетворят както бизнесът, така и общините”, заяви заместник-министърът. Той акцентира на нарастващото значение на фестивалния и конферентния туризъм в българските курорти, който става все по-видим и извън активния летен сезон.
Петров подчерта, че туристическата индустрия има голям потенциал за ускорено развитие и дори за надграждане на постигнатите резултати преди пандемията. За постигането на целта е необходима качествена и добре обмислена реклама. “Положителните послания и нагласа на сектора изграждат един по-привлекателен бранд “България””, добави той.
Според Павлин Петров, в България вече има изградена солидна база от хотели, много от които разполагат с конференц зали, които трябва да се използват по-активно за привличането на туристи.
Заместник-министърът изнесе и данни за туристическия сектор в страната през 2023 г. – приходите от туризма са достигнали 12 млрд. лева, което представлява 6,9% от брутния вътрешен продукт на страната. През първите девет месеца на годината България е приела 7,5 млн. туристи, което е с почти 4% повече в сравнение със същия период на 2022 г. От тях 4,1 млн. са български туристи, последвани от румънски (900 000) и полски (300 000) туристи. Германия също е един от основните пазари, като за деветмесечието са отчетени около 220 000 регистрации от тази страна.