В навечерието на своя професионален празник – Илинден, Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отчита устойчиви инвестиции, ръст в производството на бира, продължаващи иновации и успешни социални инициативи.
Производството на бира в България бележи ръст от 4% през 2023 г. в сравнение с предходната година. През последните 18 месеца пивоварите са добавили 15 нови бири в асортимента си, включително четири световни премиални марки. Сегментът на безалкохолните и нискоалкохолни бири продължава да се развива значително, отразявайки глобалния тренд за здравословен начин на живот. През миналата година в България са консумирани над 6,5 млн. литра безалкохолна бира, като 70% от българите предпочитат този вид пиво.
Инвестициите в пивоварния сектор през първата половина на 2023 г. възлизат на 35 млн. лв. Те са насочени към изграждане на съоръжения за зелена трансформация, включително пречиствателни станции и инсталации за биоанаеробно третиране на производствените води. Секторът продължава да се фокусира върху рециклируемостта на опаковките и въвеждането на депозитна система за кенове и бутилки.
Социалните и екологични инициативи на пивоварите са в синхрон с нагласите на потребителите. Две трети от потребителите са готови да платят повече за бира, произведена от екологично отговорна компания. Съюзът е отличен с първо място в категорията “Зелена трансформация” за кампанията си за многократна употреба на стъклени бутилки “Върни ме”.
Средният осигурителен доход в пивоварната индустрия през юни т.г. е 2600 лв., поставяйки сектора сред първите седем икономически дейности с най-високи трудови доходи в България. Съюзът на пивоварите и синдикатите традиционно сключват колективни трудови договори, които се очаква да бъдат разпространени към всички производители на бира и малц в страната.