Ръстът на продажбите на електромобили в Европа се забавя

Европа трябва да премине изцяло към електромобили след малко повече от десетилетие, но ръстът на продажбите на тези превозни средства се забави през първата половина на годината. Данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) показват, че скромният общ ръст от 4,4% в продажбите на нови автомобили в Европа идва предимно от хибридните превозни средства.

Продажбите на хибриди, без да се включват хибридите с възможност за включване към електрическата мрежа, са се увеличили с 21% до малко над 2 млн. броя, представлявайки близо 30% от пазара. В същото време, продажбите на електромобили с акумулаторни батерии отбелязаха ръст от едва 1,6% до 954 094 единици, или 13,9% от пазара.

Бензиновите автомобили остават най-големият сегмент с пазарен дял от 35,2%, но продажбите им спадат с 1,5%. Продажбите на дизелови автомобили намаляха със 7,9%. Превозните средства, използващи горивни клетки и други алтернативни горива, отбелязаха ръст от 6,9%.

Европейските производители на автомобили се ангажираха с производството на електрически превозни средства с батерии, но напоследък изглеждат разочаровани от липсата на значителен ръст на продажбите, въпреки въвеждането на повече модели. Причините за забавянето включват намалени държавни стимули за закупуване на електрически превозни средства и малък брой достъпни модели за хората със скромни доходи.

ACEA отбелязва, че макар общите продажби на европейския автомобилен пазар да са се увеличили леко през първата половина на годината до близо 6,9 милиона автомобила, те остават значително по-ниски от нивата преди пандемията. За сравнение, през първата половина на 2018 г. в Европа са продадени около 8,7 млн. автомобила.

Добави коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бъдете в крак с най-важните новини

С натискането на бутона за абониране потвърждавате, че сте прочели и сте съгласни с нашата Декларация за поверителност и Условия за ползване