Потребители на социалните мрежи често срещат трудности при проблеми като откраднати профили, ограничен достъп или разпространение на кадри с насилие. Много от тях споделят, че не получават адекватна помощ от платформите и често остават без отговор. Това заяви Габриела Руменова, основател на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“, в интервю за Euronews Bulgaria.
До края на годината се очаква създаването на орган за алтернативно решаване на спорове между потребители и онлайн платформи в Европейския съюз, като част от прилагането на Законодателния акт за цифровите услуги. Целта е да се улесни решаването на проблеми и да се засили отговорността на платформите.
Новият орган ще действа като арбитър при спорове относно незаконно съдържание, включително дискриминационно, терористично съдържание или „език на омразата“, както и при незаконни продажби на стоки и услуги. Потребителите ще могат да подадат жалба чрез вътрешна система на платформата, а ако не се постигне споразумение, ще имат възможност да се обърнат към извънсъдебния орган.
Таксата за подаване на жалба ще бъде символична – 5 евро, която ще се възстановява при успех, докато за платформите участието в такива спорове ще струва 100 евро.