Турция постави инфлуенсърите под лупа

Турция засили контрола върху инфлуенсърите в социалните мрежи, като наложи глоби на стойност 6,4 милиона турски лири (около 170 хиляди евро) на 16 популярни фигури заради неправилно рекламиране на продукти. Това съобщи турската частна телевизия НТВ, цитирана от БТА.

Съветът по реклама към Министерството на търговията извършва проверки на рекламите в социалните медии и е наложил глоби на петима инфлуенсъри през миналата година и на 11 през първата половина на тази година. През март 2022 г. Съветът започна проект за наблюдение на рекламите в социалните медии чрез изкуствен интелект, с цел да контролира дейността на инфлуенсърите. Благодарение на този проект случаите, в които не се посочва ясно, че публикациите са реклама, са намалели от 57% на 11%.

Съветът е наложил необходимите административни санкции при установени нарушения, като от началото на годината са санкционирани общо 50 профила в социалните мрежи, в сравнение със 77 профила за цялата минала година.

Размерът на глобата за инфлуенсърите, които рекламират в противоречие със законодателството, е нараснал от 347 хиляди турски лири (9140 евро) през миналата година на 550 хиляди турски лири (14 500 евро) през 2024 г.

Добави коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бъдете в крак с най-важните новини

С натискането на бутона за абониране потвърждавате, че сте прочели и сте съгласни с нашата Декларация за поверителност и Условия за ползване