В рамките на 12 години Китай създаде най-голямата в света мрежа от високоскоростни железопътни линии, простираща се на 30 000 мили. Инициативата, надградена от президента Си Дзинпин, цели да свърже страната и да демонстрира технологичен напредък, като железницата е наречена „Подмладяване“ в чест на неговото обещание за национално възраждане.
Изграждането на тази инфраструктура струва на страната над 500 милиарда долара само за последните пет години, а дългът на националния железопътен оператор надхвърля 1 трилион долара. Макар мрежата да стимулира развитието в отдалечени региони, някои линии остават с ниска натовареност, което поражда въпроси за тяхната рентабилност.
Проектът капсулира стратегията на Си за икономическо развитие чрез мащабни държавни инвестиции. Тя обаче е обект на критика заради високите разходи и предизвикателствата, свързани с намаляващото население и необходимостта от поддръжка на инфраструктурата.
Докато Китай разширява железопътната си мрежа, САЩ изостават в развитието на високоскоростния железопътен транспорт. Разликата подчертава уникалния икономически подход на Китай, фокусиран върху държавните разходи за инфраструктура, въпреки свързаните финансови рискове.