Миналата година автомобилните компании в Китай за първи път продадоха повече автомобили от американските производители, благодарение на ръста на BYD и развиващите се пазари, според доклад на Jato Dynamics. Китайските марки, водени от базирания в Шънджън гигант BYD, са продали 13,4 милиона нови автомобила, докато американските са продали около 11,9 милиона. Японските производители обаче остават начело с 23,59 милиона продажби.
Продажбите в Китай нарастват с 23% спрямо предходната година, докато в САЩ ръстът е само 9%. Според старши анализатора на Jato, Фелипе Муньос, традиционните автомобилни производители са поддържали високи цени, което е насочило потребителите към по-достъпни китайски алтернативи.
Китайските производители на автомобили, като BYD, разширяват глобалната си дейност, навлизайки особено силно в развиващите се икономики. Миналата година там е реализирана всяка пета продажба на нови автомобили. Общо в развиващите се икономики са продадени над 17,5 милиона нови автомобила, което е повече от продажбите в САЩ или Европа за същия период.
Китайските марки завземат значителен пазарен дял в Близкия изток, Евразия и Африка, и отбелязват ръст в Латинска Америка и Югоизточна Азия. Въпреки търговската враждебност между Китай и Запада и други фактори като конфликти в Европа и високите лихвени проценти, китайските марки увеличават дела си и в развитите икономики, включително в Европа, Австралия, Нова Зеландия и Израел.
Продажбите са нараснали във всеки регион, с изключение на Африка, като в Европа ръстът е бил най-бърз поради бурното търсене в Турция. През 2024 г. обаче секторът е изправен пред засилени търговски пречки, тъй като все повече държави въвеждат мерки за защита на местната индустрия от евтиния китайски износ. ЕС увеличава митата върху китайските електрически превозни средства до 38%, а САЩ четирикратно увеличават ставките си върху китайския внос до 100%. Турция също обяви допълнителни мита от 40% върху превозните средства от Китай, което може да бъде последвано от други развиващи се пазари.