Instagram тества „принуждаване на потребителите да гледат реклами“

Instagram тества реклами, които потребителите не могат да пропускат. Социалната платформа в момента позволява на хората да превъртат или прелистват реклами, които се появяват в основния им поток от изображения и видеоклипове, както и в Stories и Reels. Но сега се изпробва функция, наречена „ad break“, която потребителите не могат да пропуснат както обикновено.

Споделени онлайн изображения показват таймер, който отброява до нула, преди нормалната функционалност да бъде възстановена. „Понякога може да се наложи да гледате реклама, преди да можете да продължите да разглеждате,“ казва платформата на тези, които кликват за повече информация.

Instagram потвърди пред BBC, че се провежда пробен период. „Винаги тестваме формати, които могат да донесат стойност за рекламодателите,“ се заявява в изявление, като се добавя, че ще предоставят допълнителни актуализации, ако тестът доведе до постоянни промени във формата. В последващо изявление Meta казва, че „винаги експериментира с нови продукти и рекламни решения в съответствие с развиващите се потребителски тенденции и бизнес нужди.“

Не е ясно дали тестът ще удовлетвори рекламодателите, но очевидно не е приет добре от потребителите. Един човек в Threads нарече това „абсурдно“ и добави, че „изглежда като агресивен опит да се спечелят повече рекламни приходи за Meta“. Други са повдигнали възможността за бойкот на платформата. „Просто няма да превъртаме,“ каза един потребител в X (бивш Twitter).

Meta не е първата голяма технологична компания, която принуждава хората да гледат реклами. YouTube е известен с показването на непропускаеми реклами на потребителите, които гледат видеоклипове на платформата или телевизионното приложение и не плащат за премиум версията без реклами. Рекламодателите могат да насочват YouTube зрителите с промоционални видеоклипове с продължителност от 15 до 30 секунди, които се появяват преди, по време на или след други видеоклипове, ако искат хората да видят цялото им съобщение. Те могат също така да рекламират с непропускаеми „бъмпър реклами“ – по-кратки видеоклипове до шест секунди.

Някои потребители са отговорили, като са се обърнали към инструменти за блокиране на реклами и разширения за браузъри, за да избегнат рекламите, които прекъсват видеоклиповете на платформата. Google, компанията-майка на YouTube, от своя страна се опитва да ограничи блокаторите на реклами.

Все пак не е ясно дали принуждаването на потребителите да гледат повече реклами наистина помага на компаниите да увеличат печалбите си. Изследване, проведено от TikTok и публикувано през януари, предполага, че принуждаването на зрителите да гледат реклами може да доведе до по-малка ангажираност. Повече от 70% от участниците казват, че са по-склонни да се ангажират с рекламата, ако имат възможност да я пропуснат.

Добави коментар

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Бъдете в крак с най-важните новини

С натискането на бутона за абониране потвърждавате, че сте прочели и сте съгласни с нашата Декларация за поверителност и Условия за ползване